Ναυπηγεία Ελευσίνας: Τρίμηνη παράταση στη σύμβαση με το Πολεμικό Ναυτικό

Nέα παράταση, τρίμηνης διάρκειας δόθηκε στη σύμβαση του Πολεμικού Ναυτικού με τα ναυπηγεία Ελευσίνας για το πρόγραμμα ναυπήγησης δυο πυραυλάκατων. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε αυτή την απόφαση κατέληξε η κυβέρνηση, ύστερα από σύσκεψη των συναρμόδιων υπουργείων την περασμένη εβδομάδα.

Πρόκειται για εξέλιξη που δίνει προσωρινή λύση στο αδιέξοδο που προέκυψε μετά την άρνηση του βασικού μετόχου των ναυπηγείων να συναινέσει στο σχέδιο εξυγίανσης πριν τις 31 Μαρτίου, οπότε και εξέπνευσε τυπικά η σύμβαση. Με την επέκταση της σύμβασης διασφαλίζεται και η καταβολή του 70% του μισθού των περίπου 600 εργαζομένων για αυτό το τρίμηνο.

Πηγές προσκείμενες στους εργαζομένους θεωρούν δεδομένο πως η παράταση θα έχει αναδρομική ισχύ και θα ξεκινήσει από την 1η Απριλίου, ωστόσο περιμένουν την ΠΝΠ όπου θα αποτυπώνονται όλες οι λεπτομέρειες. Οι ίδιες πηγές δεν κρύβουν την ικανοποίησή τους για την παραπάνω εξέλιξη καθώς σε διαφορετική περίπτωση κινδύνευαν να μείνουν χωρίς κάποιο εισόδημα και υπενθυμίζουν πως δεν μπορούν να λάβουν το επίδομα των 800 ευρώ, αφού τα ναυπηγεία δεν εντάσσονται στα μέτρα στήριξης για όσους πλήττονται από τις συνέπειες του κορονοϊού.

Εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια θα έπρεπε να είχαν παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό και ενσωματωθεί στη δύναμη του Στόλου οι πυραυλάκατοι ”ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ” και ”ΒΛΑΧΑΚΟΣ” .

Η πυραυλάκατος Νο6 ”ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ” βρίσκεται εδώ και μήνες στη θάλασσα. ‘Ολες οι δοκιμές έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία και απομένει μόνο η εγκατάσταση των βλημάτων Exocet Block 3 ώστε να παραδοθεί στην Διοίκηση Ταχέων Σκαφών.

Αντίθετα οι εργασίες στο ΤΠΚΒ ”ΒΛΑΧΑΚΟΣ” συνεχίζονται ακόμα στο υπόστεγο και έχουν προσεγγίσει το 70% του συνόλου. Η πυραυλάκατος Νο7 έπρεπε ήδη να είχε ”πέσει” στη θάλασσα εδώ και πολλές εβδομάδες και να είχαν ξεκινήσει η εν πλω δοκιμές . Τα προβλήματα όμως στα ναυπηγεία και η αδυναμία να βρεθεί ολοκληρωμένο σχέδιο εξυγίανσης έχουν βάλει ”φρένο” στις εργασίες.

Το Αρχηγείο Στόλου αναγκάζεται ήδη να χρησιμοποιεί και να ‘’καταπονεί’’ Ταχέα Περιπολικά Κατευθυνόμενων βλημάτων  μαζί με κανονιοφόρους και περιπολικά σκάφη στο πλαίσιο του ελέγχου και της αποτροπής των μεταναστευτικών ροών προς τα ακριτικά μας νησιά. Ειδικά τα σκάφη Κατευθυνόμενων Βλημάτων κλάσης ”ΡΟΥΣΣΕΝ”  αποτελούν για το ΠΝ μαζί με τα υποβρύχια κλάσης ”ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ” ότι πιο σύγχρονο διαθέτει στο οπλοστάσιο του.

Όσον αφορά στο μέλλον της επιχείρησης μετά την άδοξη κατάληξη που είχε η προσπάθεια μεταβίβασης των ναυπηγείων σε νέο στρατηγικό επενδυτή, και συγκεκριμένα στην Onex, κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης σημειώνουν πως δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο. Σενάρια πάντως που κυκλοφορούν στην αγορά δεν αποκλείουν την περίπτωση της κρατικοποίησης, υπό την προϋπόθεση ότι η ΕΕ θα επιτρέψει κάτι τέτοιο για προβληματικές επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας λόγω του κορονοϊού. Να σημειωθεί πως τα ναυπηγεία Ελευσίνας επιβαρύνονται με υποχρεώσεις άνω των 230 εκατ. ευρώ (χωρίς να υπολογίζονται οι υποχρεώσεις του πολεμικού ναυτικού).

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας ιδρύθηκαν από τον Ανδρέα Ανδρεάδη το 1968 και διαθέτουν τρεις πλωτές δεξαμενές, όπου μπορούν να κατασκευαστούν εμπορικά πλοία χωρητικότητας 100.000 τόνων και να γίνουν ναυπηγήσεις πολεμικών σκαφών ώς το μέγεθος κορβέτας.