Στα Media

Του Μάκη Τσαρούχα

Πάνω από 1 εκ. ευρώ ξόδεψαν στη Ελλάδα κόμματα

και πολιτευτές σε διαφημίσεις στη Google

Περισσότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ πλήρωσαν κόμματα και πολιτευτές στην Ελλάδα σε πολιτικές διαφημίσεις στην Google, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας, κατατάσσοντας την χώρα στην 4η θέση σε διαφημιστική δαπάνη στις χώρες της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου. Τα δεδομένα που εμφανίζει η Google, αναπαριστούν τις συνολικές δαπάνες των επαληθευμένων διαφημιζόμενων από τις 20 Μαρ 2019. Οι διαφημιστικές δαπάνες στις 27 χώρες της ΕΕ και το Η.Β, άγγιξαν τα 10.770.100 ευρώ, με 119.694 διαφημίσεις. Πρώτη χώρα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο με 3.007 διαφημίσεις και 2.086.000 ευρώ. Ακολουθεί η Σλοβακία με 8.432 διαφημίσεις και 1.191.550 ευρώ, η Ισπανία με 10.351 μηνύματα και 1.049.500 ευρώ, η Ελλάδα με 5.004 διαφημίσεις και 1.047.500 ευρώ και ακολουθούν Αυστρία και Γερμανία, με δαπάνες 994 και 925 χιλιάδες ευρώ για 2.258 και 39.607 διαφημίσεις αντίστοιχα.

Στους 423 καταγεγραμμένους διαφημιζόμενους στην λίστα της Google το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας βρίσκεται, στην τρίτη θέση, με δαπάνες 648.950 ευρώ και 482 διαφημίσεις, πίσω από τα δυο κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου, το Συντηρητικό με 255 διαφημίσεις και κόστος 1.053.600 ευρώ και το Εργατικό με 69 διαφημίσεις και 692.450 ευρώ κόστος. Ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζεται με δυο λογαριασμούς στην Google. Ο πρώτος με την ονομασία ΣΥΡΙΖΑ, βρίσκεται στην 17η θέση με δαπάνες 166.300 ευρώ για 675 διαφημίσεις. Ο δεύτερος λογαριασμός βρίσκεται στην 43 θέση ως Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς με 110 μηνύματα και κόστος 48.300 ευρώ. Συνολικά ο ΣΥΡΙΖΑ δαπάνησε 214.600 ευρώ με 785 πληρωμένα μηνύματα, ανεβάζοντας τον στη λίστα στην 13η θέση. Όσον αφορά τα υπόλοιπα κόμματα το ΠΟΤΑΜΙ βρίσκεται στην 54η θέση με 24 διαφημίσεις και κόστος 37.800 ευρώ ενώ το ΚΚΕ ακολουθεί από κοντά στην 58η θέση με 35.150 ευρώ αλλά με 1.597 διαφημιστικά μηνύματα. Το Κίνημα Αλλαγής βρίσκεται στην 109η θέση με 97 μηνύματα και κόστος 12.250 ευρώ. Στη λίστα όμως της Google πέρα από τα κόμματα εμφανίζονται και αρκετά ονόματα βουλευτών που επέλεξαν να διαφημιστούν στην Google, με την συντριπτική πλειοψηφία να προέρχεται από την Νέα Δημοκρατία. Την πρώτη θέση όμως από τους υποψήφιους βουλευτές και ευρωβουλευτές πρώτος σε δαπάνες έρχεται ο Πέτρος Κόκκαλης υποψήφιος Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ που δαπάνησε 19.100 ευρώ για 231 διαφημιστικά μηνύματα και βρίσκεται στην 91η θέση της λίστας. Οι επόμενοι υποψήφιοι βουλευτές και ευρωβουλευτές ανήκουν στην Νέα Δημοκρατία και το διαφημιστικό κόστος αγγίζει τα 37.750 ευρώ.

Υποψήφιοι βουλευτές και δήμαρχοι

Πιο συγκεκριμένα, στην 117η θέση βρίσκεται ο Κωστής Χατζηδάκης με 31 μηνύματα και 10.300 ευρώ κόστος, στην 131η θέση ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης με 18 μηνύματα και 8.900 ευρώ, ενώ ο Βασίλης Κικίλιας στην 139η θέση δαπάνησε 8.050 ευρώ για 48 διαφημίσεις. Σε χαμηλές πτήσεις κινήθηκαν οι υπόλοιποι υποψήφιοι βουλευτές-ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας σε διαφημιστικές δαπάνες στην Google. Στην 215η θέση ο Σταύρος Καλαφάτης δαπάνησε 2.600 ευρώ σε 61 σποτ, στην 222η θέση ο Νίκος Δένδιας με 2.400 ευρώ σε 67 διαφημίσεις, στην 230η ο Δημήτρης Καιρίδης με 2.200 ευρώ για 298 σποτ, 250η η Μαρία Σπυράκη σε 11 σποτ 1.800 ευρώ και 262ος ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης με 35 σποτ και 1.500 ευρώ κόστος. Τέλος στη λίστα της Google και στην 194η θέση βρίσκεται ο Κώστας Μπακογιάννης και ο συνδυασμός του Αθήνα Ψηλά, με 5 διαφημίσεις και κόστος 3.400 ευρώ. Σημασία πέρα από τα ποσά που δαπανά κάποιος συνολικά για διαφήμιση στη Google έχει και το εύρος της διείσδυσης των διαφημίσεων στο κοινό. Όσο περισσότερο στοιχίζει μια διαφήμιση τόσο πιο πολλοί την βλέπουν. Έτσι στην πρώτη θέση με κόστος ανά διαφήμιση έρχεται το ΠΟΤΑΜΙ με 1.575 ευρώ ανά μήνυμα, ακολουθεί η Νέα Δημοκρατία με 1.346 ευρώ ανά διαφημιστικό ο ΣΥΡΙΖΑ ακολουθεί με 273 ευρώ, το ΚΙΝΑΛ με 126 και το ΚΚΕ με 22 ευρώ ανά μήνυμα. Στους υποψήφιους ο Μπακογιάννης έδωσε 680 ευρώ ανά μήνυμα, ο Κυρανάκης 494 ευρώ, ο Χατζηδάκης 332, ο Κικίλιας 168 και η Σπυράκη 162 ευρώ ανά μήνυμα. Οι υπόλοιποι έδωσαν λιγότερα από 100 ευρώ ανά διαφημιστικό μήνυμα στην Google.

ΜΜΕ: Βουτιά της διαφήµισης 25% το 2020

Πτώση της διαφημιστικής αγοράς κατά 25% αναμένουν οι διαφημιστές για τη φετινή χρονιά. Βεβαίως, τα μέσα ενημέρωσης μπορεί να έχουν μεγαλύτερες απώλειες εσόδων, καθώς η κρίση αύξησε και τις πιέσεις για τις λεγόμενες επιβραβεύσεις. Οι απώλειες εσόδων είναι προφανές ότι θα οδηγήσουν σε ζημιογόνα αποτελέσματα τη συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων, ενώ κάποια τηλεοπτικά κανάλια θα χρειαστεί να κάνουν μεγάλες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου για να συνεχίσουν να πληρούν τις προϋποθέσεις άδειας πανελλαδικής εμβέλειας. Εκτός και αν εκτάκτως για φέτος οι όροι αυτοί ανασταλούν, πράγμα ιδιαίτερα πιθανό. Η αναστολή πιθανόν να παρασύρει και τον αριθμό των εργαζομένων και το ελάχιστο όριο απασχόλησης των 400 ατόμων ή θα εξαλειφθεί ή θα περιοριστεί στα 300 άτομα.

OPEN: Απολύσεις µε εντολή Παναγιωτόπουλου

Πογκρόμ απολύσεων πληροφορούμαστε ότι ετοιμάζεται για το επόμενο δίμηνο στο Open, με εισήγηση Χρήστου Παναγιωτόπουλου  και προφανώς τη σφραγίδα Σαββίδη και αφού λήξουν οι υποχρεώσεις που συνεπάγεται η χρήση οικονομικών μέτρων για τον κορονοϊό. Βέβαια, δεν κινδυνεύουν όλοι ή, για την ακρίβεια, όλοι πλην αυτών που ήταν φίλοι από τα παλιά του Χρήστου Παναγιωτόπουλου, ο οποίος ονειρεύεται να φέρει και άλλους του πρώην Mega. Το κλίμα πάντως έχει αρχίσει ήδη να καλλιεργείται με τη δημιουργία συνθηκών αντιπαλότητας μεταξύ των μεγκαλίσιους και των υπόλοιπων δημοσιογράφων, ενώ στο κοντρόλ έχει αρχίσει να γίνεται της κακομοίρας. Πρόγραμμα πάντως δεν υπάρχει και ο διευθυντής προγράμματος, ως αναμενόταν, αναχώρησε από το κανάλι. Κατά τα λοιπά, την περασμένη εβδομάδα «γύρισαν»
άρον-άρον στο κανάλι πολλοί εργαζόμενοι και τα μέτρα για την πρόληψη του κορονοϊού πήγαν περίπατο. Κι αυτό ιδέα Παναγιωτόπουλου, που φαίνεται ότι δεν αντέχει τη μοναξιά, αλλά θέλει πολυκοσμία για να μην του προκύπτει μελαγχολία. Σε κάθε περίπτωση, ήδη έχουν αρχίσει οι πρώτες γκρίνιες για τον νέο ισχυρό άνδρα στην ενημέρωση του Open. Ο βασικότερος λόγος έχει να κάνει με τη συμπεριφορά του, σε συνδυασμό με τις προγραφές που έχει κάνει. Μάλιστα, ένα από τα μείζονος σημασίας ζητήματα που απασχολούν τον Χρ. Παναγιωτόπουλο είναι «ποιοι» κρύβονται πίσω από τις διαρροές στη στήλη. Τα ίδια έκανε και στο Mega, μέχρι που έφυγε. Ωστόσο, το ζητούμενο για τον νέο διευθυντή στο κανάλι του Σαββίδη δεν είναι το πώς, αλλά κυρίως σε πόσο σύντομο διάστημα θα καταφέρει να βάλει στον τηλεοπτικό χάρτη την ενημέρωση του Open.

Σταθερά έσοδα 200 εκατ. ευρώ για την ΕΡΤ

Θα συνεχίσει να έχει θετικά μεγέθη τα επόμενα χρόνια η ΕΡΤ. Τουλάχιστον αυτό προβλέπεται στις εκτιμήσεις του πενταετούς Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Σχεδίου 2020 – 2024, το οποίο έχει τεθεί προς διαβούλευση. Με σταθερά έσοδα 185.000.000 ευρώ από το ανταποδοτικό τέλος, το 2020 προβλέπονται έσοδα 200.532.000 ευρώ, έξοδα 171.843.000 ευρώ και πλεόνασμα 28.689.000 ευρώ. Το 2021 έχουν προϋπολογιστεί έσοδα 200.603.000 ευρώ και έξοδα 200.597.000 ευρώ και θετικό ισοζύγιο 6.000 ευρώ. Το 2022 προβλέπονται έσοδα 201.497.000 ευρώ, έξοδα 201.442.000 ευρώ και ισοζύγιο 54 εκατ. ευρώ. Για το 2023 υπάρχει πρόβλεψη για έσοδα 201.604.000 ευρώ, έξοδα 201.529.000 ευρώ και πλεόνασμα 75.000 ευρώ Για το έτος 2024 τα έσοδα προϋπολογίζονται σε 201.835.000 ευρώ και τα έξοδα σε 201.829.000 ευρώ με πλεόνασμα 6.000 ευρώ.

Πλεονασματική το εννιάμηνο του 2019

Απολογισμός εννιαμήνου για την ΕΡΤ ΑΕ. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών για τις ΔΕΚΟ, η εταιρεία είχε έσοδα 149.470.532 ευρώ επί στόχου 148.186.400 ευρώ και έξοδα 106.874.700 ευρώ επί αρχικής πρόβλεψης 177.085.700 ευρώ. Το αποτέλεσμα είναι θετικό κατά 42.595.832 ευρώ, επί αρχικής αρνητικής πρόβλεψης 28.899.300 ευρώ. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως στο εννιάμηνο που καλύπτει έξι μήνες κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και εννιά μήνες διοίκησης Ιωάννη Δρόσου – Λευτέρη Αρβανίτη δεν είχε ξεκινήσει ο συμψηφισμός μισθών και αποζημιώσεων από το λουκέτο στην εταιρεία το 2013. Η διαδικασία ξεκίνησε με την παρακράτηση των ενσήμων από τους εργαζόμενους στη συνέχεια. Ο ετήσιος προϋπολογισμός της ΕΡΤ για τη χρήση 2019 προβλέπει έσοδα 196.574.400 ευρώ και έξοδα 238.574.400 ευρώ και αρνητικό αποτέλεσμα 42.000.000 ευρώ εξαιτίας της εθελουσίας.

Σαρώνει το Mega στην prime time

Η είσοδος της νέας  αγαπημένης σειράς «Είσαι το Ταίρι μου» έγινε η νέα συνήθεια των τηλεθεατών που δεν ξεκολλούν από την οθόνη τους το βράδυ στις 21:00.  Τα ερωτικά μπερδέματα της Βίκυς Σταυροπολου και της Κατερίνας Λέχου έφτασαν το 13% στο δυναμικό κοινό και το 9,5% στο σύνολο ενώ με φόρα ακολούθησε και το αγαπημένο «πενήντα – πενήντα». Ο Πέτρος Φιλιππίδης και η παρέα του έφτασαν το 14,5% στο δυναμικό κοινό ενώ σημείωσαν 11,2% στο σύνολο με το MEGA να περνά  μπροστά από ΑΝΤ1, OPEN  και Alpha.

Εκτός MEGA η Ισαβέλλα Σασλόγλου

Την παραίτησή της από το Mega υπέβαλε η Ισαβέλλα Σασλόγλου και τη θέση του ανέλαβε ο Πέτρος Μπούτος. Η Ι. Σασλόγλου είχε αναλάβει διευθύντρια προγράμματος της του One, ιδιοκτησίας Βαγγέλη Μαρινάκη, και ενώ το όνομά της ακουγόταν για την ΕΡΤ. Η απόκτηση της ταινιοθήκης του Mega από τον επιχειρηματία έφερε τον Πέτρο Μπούτο, ξανά στον τηλεοπτικό σταθμό του οποίου καθόρισε το πρόγραμμα επί σειρά ετών, με εξαιρετικές σειρές. Η παραίτηση αυτή ήταν η πρώτη στο διάστημα των 3 πρώτων μηνών  λειτουργίας του νέου Mega, από τη στιγμή που ο σταθμός ξαναβγήκε στον αέρα. Οι ανάγκες είχαν αλλάξει και από το One των ξένων σειρών και της ενημέρωσης, υπάρχει πλέον η ανάγκη να υπάρχει το πλήρες Mega με σοβαρές ενημερωτικές εκπομπές και ελληνικό πρόγραμμα ευρύτατης απήχησης. Εκτιμάται πως θα υπάρξουν και άλλες αποχωρήσεις, την ίδια ώρα που το Open σχεδιάζει με τον Χρήστο Παναγιωτόπουλο, εξαρχής τον ειδησεογραφικό του τομέα.

Δίνουν το 5G στις τηλεπικοινωνίες

Μετατίθεται για το μέλλον το άνοιγμα της αγοράς σε επιπλέον τηλεοπτικά προγράμματα. Το σχέδιο για την  ψηφιακή τεχνολογία του DVB-T2 μετατίθεται για το μέλλον καθώς η  αποκοπή των τηλεοπτικών συχνοτήτων για την ανάπτυξη 5G από τις τηλεπικοινωνίες (το φάσμα των 700 MHz- δίαυλοι από 50ο ως και 59ο στα UHF) δεν φέρνει στη χώρα μας τη δεύτερη ψηφιακή μετάβαση αλλά μια απλή μετακίνηση σε νέες συχνότητες. Μετακίνηση που χαρακτηρίζεται «μεταβατική» από το αρμόδιο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής μέχρι οι δυο πάροχοι δικτύου, η Digea των ιδιωτικών καναλιών πανελλαδικής εμβέλειας και η κρατική ΕΡΤ, να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν επενδύσεις στη νέα ψηφιακή τεχνολογία του DVB-T2. Τ2. Η νέα υπουργική απόφαση με τις υπογραφές του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργό Στυλιανού Πέτσα που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ αρ. 1752 στις 7 Μάιου, «τροποποιεί» την προπερσινή απόφαση 14879/2018 του ψηφιακού χάρτη συχνοτήτων, αποκόπτοντας το φάσμα των 700 MHZ.

 Ζήτησαν αναβολή ΕΡΤ-  Digea

Με τον χαρακτήρα μιας «μεταβατικής περιόδου», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, οι Digea και ΕΡΤ θα πρέπει να μετακινηθούν ως το τέλος του 2020 στους νέους (λιγότερους) διαύλους που ορίζονται με τη νέα απόφαση  ανά περιφέρεια της χώρας. Αλλαγές έγιναν και στις περιφερειακές ζώνες. Σημαντικό είναι πως σε αρκετές περιοχές της χώρας ψηφιακή μετάβαση μπορεί να γίνει μετά την εισαγωγή του Τ2 αφού οι νέες συχνότητες δημιουργούν παρεμβολές! Είτε στα γειτονικά κράτη είτε σε άλλες εκπομπές. Για τα κέντρα εκπομπής σε Δωδεκάνησα, Κυκλάδες, Ακαρνανικά, Σάμο τόσο για την ΕΡΤ όσο και για τη Digea αναφέρεται συγκεκριμένα «σε περίπτωση μη εξασφάλισης συγχρονισμού στο πρότυπο DVB-T, η λειτουργία του διαύλου θα γίνει μετά την εφαρμογή του προτύπου DVB-T2»! Πρακτικά δηλαδή θα υπάρχει για μια ακόμη φορά ψηφιακή μετάβαση δυο ταχυτήτων.

 Νέα επιβάρυνση για τα κανάλια

 Το κράτος δεν υποχρεώνει τους δυο παρόχους δικτύου Digea και ΕΡΤ να προχωρήσουν σε Τ-2 γιατί το ζήτησαν. Ετσι τους δίνεται χρόνος ώστε να προχωρήσουν σε δόσεις την ψηφιακή μετάβαση. Τον λογαριασμό βέβαια θα πληρώσει πάλι ο πολίτης αλλά και οι πελάτες –κανάλια της Digea αφού σε λιγότερες συχνότητες δεν θα μπορούν να εκπέμπουν σε υψηλή ευκρίνεια, εκτός από τους μετόχους της εταιρείας, τα πανελλαδικά κανάλια.

Πρώτο το Star, κοντά ο ΣΚΑΪ

Πρώτο το Star τη βδομάδα με ποσοστό 14,5%  τη βδομάδα 11-17 Μαϊου ενώ σε απόσταση αναπνοής ακολούθησε ο ΣΚΑΪ με 14,3%. Τρίτος ο ΑΝΤ1 με 13,1% και 10,6% ο Alpha, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε η μετάδοση νέων επεισοδίων από τις δημοφιλείς σειρές του. Το Open ξεπέρασε με 6,6%  το Mega που  βρέθηκε στο 6,3%. Με 4,4% η ΕΡΤ1, με 2,2% η ΕΡΤ2, με 1,9% το Μακεδονία TV και με 1,1% το ΕΡT Sports