Στα Media

Του Μάκη Τσαρούχα

«Λευκές περιοχές» στην ψηφιακή ΤV και για την ΕΡΤ!

Με τον νέο ψηφιακό χάρτη συχνοτήτων έκλεισε το κέντρο εκπομπής της ΕΡΤ στο Βίτσι, από το οποίο καλυπτόταν μια πολύ μεγάλη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, και δεν υπήρχαν πολλές παρεμβολές από Σκόπια και Αλβανία. Από το Βίτσι εξέπεμπε μόνο η ΕΡΤ γιατί δεν είχε δοθεί ως κέντρο εκπομπής στην ιδιωτική Digea εξαιτίας του στρατιωτικού χαρακτήρα της περιοχής. Η ΕΡΤ όμως, ως καθολικός πάροχος τηλεοπτικού σήματος και με την υποχρέωση να καλύπτει το 100% της χώρας, είχε έναν μεγάλο πομπό στο Βίτσι. Με επιχείρημα τον διεθνή συντονισμό, που ωστόσο ακόμη δεν έχει γίνει με τις όμορες χώρες της Ελλάδας, η αρμόδια Γενική Γραμματεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αποδέχθηκε το σχέδιο του τεχνικού συμβούλου και έκοψε την ΕΡΤ από το Βίτσι! Το αποτέλεσμα θα είναι πως πολλά χωριά της Βόρειας Ελλάδας απλά θα σταματήσουν πλέον να έχουν πρόσβαση στην ψηφιακή ΕΡΤ και θα πρέπει να καλυφθούν με δευτερεύοντες αναμεταδότες της κρατικής τηλεόρασης σε δύο αλλά σημεία εκπομπής, τον Άγιο Αθανάσιο και την Κλεισούρα. Οι αναμεταδότες αυτοί δεν καλύπτουν όλη την περιοχή που κάλυπτε το κέντρο εκπομπής στο Βίτσι. Έτσι η κυβέρνηση υποβίβασε το ψηφιακό σήμα της ΕΡΤ για να είναι ισάξιο με της Digea και πρακτικά να δημιουργηθούν «λευκές περιοχές» και για την κρατική τηλεόραση! Θεωρείται επίσης βέβαιο πως η απώλεια του κέντρου εκπομπής στο Βίτσι  θα φέρει αύξηση των παρεμβολών από τη Βόρειο Μακεδονία και την Αλβανία. Όπως μαθαίνουμε με τον νέο χάρτη συχνοτήτων δόθηκαν στην ΕΡΤ για την Κεντρική Μακεδονία από τον Χορτιάτη οι συχνότητες 24 και 38, στις οποίες υπάρχουν έντονες παρεμβολές σήμερα στην ΕΡΤ από τις γειτονικές χώρες. Αντιθέτως, στην Digea δόθηκαν οι συχνότητες που είχε ζητήσει, απαλλαγμένες από παρεμβολές. Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, για όλες αυτές τις εξελίξεις θα υποβάλει την παραίτησή του ο νυν γενικός διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών Πέτρος Φίλος, επιλέγοντας την έξοδο από την ηγεσία της ΕΡΤ πριν εφαρμοσθεί το νέο οργανόγραμμα, με το οποίο δημιουργείται μια υπεργενική διεύθυνση με δύο υποδιευθύνσεις.

Ανοίγουν θέσεις εργασίας-διευθυντών στην ΕΡΤ

Στην προκήρυξη 8 θέσεων σε κρίσιμους τομείς προχώρησε η διοίκηση στην ΕΡΤ, χθες, Παρασκευή. Οι αιτήσεις θα πρέπει να καλυφθούν ως την επόμενη Παρασκευή 5 Ιουνίου. Η πρόσκληση απευθύνεται στο προσωπικό της ΕΡΤ και σε ενδιαφερόμενους εκτός εταιρείας. Οι θέσεις που προκηρύχθηκαν είναι:

-Προϊσταμένου/ης Διεύθυνσης Ψηφιακών Μέσων, της Γενικής Διεύθυνσης Marketing & Εμπορικής Εκμετάλλευσης της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.

-Προϊσταμένου/ης της Διεύθυνσης Απόδημου Ελληνισμού, της Γενικής Διεύθυνσης Προγράμματος της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε

-Προϊσταμένου/ης της Διεύθυνσης Μουσικών Συνόλων, της Γενικής Διεύθυνσης Προγράμματος της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.,

– Προϊσταμένου/ης της Διεύθυνσης Προμηθειών & Διαχείρισης, της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών & Οικονομικών Υπηρεσιών της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.

-Προϊσταμένου/ης της Διεύθυνσης Παραγωγής, της Γενικής Διεύθυνσης Προγράμματος της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.,

– Προϊσταμένου/ης της Διεύθυνσης Ραδιοφωνικών Σταθμών, της Γενικής Διεύθυνσης Προγράμματος της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε., ως ακολούθως:

-Προϊσταμένου/ης της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών & Οικονομικών Υπηρεσιών της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.,

-Προϊσταμένου/ης της Διεύθυνσης Marketing, της Γενικής Διεύθυνσης Marketing & Εμπορικής Εκμετάλλευσης της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.

Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική ΑΙΤΗΣΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ μέσω του διαδικτύου, συμπληρώνοντας την ΑΙΤΗΣΗ και επισυνάπτοντας το βιογραφικό τους σημείωμα μέσω σχετικού link στο site της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε., https://company.ert.gr/category/anakoinoseis/.

Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής έχει έναρξη την Παρασκευή 29 Μάϊου 2020, η και λήξη την Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020. Για διευκρινίσεις σχετικά με την Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος και τη συμμετοχή σε αυτή, οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται τηλεφωνικά στο 210 6092420 (εργάσιμες ημέρες και ώρες 09:00 μέχρι 14:00) ή μέσω email στο [email protected]

Για τυχόν τεχνικές διευκρινίσεις και μόνο σχετικά με τη διαδικασία συμπλήρωσης και υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση Ανάπτυξης Υβριδικών Υποδομών & Εφαρμογών της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε., μέσω email στο [email protected] ή τηλεφωνικά στο 210 6075992 (εργάσιμες ημέρες και ώρες 09.00 μέχρι 14.00).

Εγκρίθηκε το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό σχέδιο της ΕΡΤ

Πράσινο φως από το ΔΣ της ΕΡΤ για το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό σχέδιο της ΕΡΤ. Το συμβούλιο   εξουσιοδότησε  τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Γιώργο Γαμπρίτσο ” να επιφέρει τις τροποποιήσεις και συμπληρώσεις που αποφασίσθηκαν κατά τη συζήτηση έγκρισης του Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Σχεδίου 2020-2024, καθώς και τυχόν λεκτικές, φραστικές διορθώσεις πριν την ανάρτησή του”

Κορυφή τηλεθέασης για τρεις!

Την περασμένη εβδομάδα στην πρώτη θέση βρέθηκε ο ΑΝΤ1, αφήνοντας πίσω του τον ΣΚΑΪ και το Star με το ίδιο ποσοστό. Τα τρία κανάλια καταγράφουν παρόμοια τηλεθέαση, με τη διαφορά να «παίζει» στο εμπορικό τηλεοπτικό κοινό, όπου το Star έχει το μεγαλύτερο ποσοστό. Ο Alpha παραμένει με διαφορά στην τέταρτη θέση, ενώ το Open διατήρησε το προβάδισμά του έναντι του Mega. Οι συνεργαζόμενοι Star και Alpha κατέγραψαν την περασμένη εβδομάδα ποσοστό τηλεθέασης 24,5%. Ο ΑΝΤ1 μαζί με το ΤV Μακεδονία αύξησαν το μερίδιό τους σε 16,3% στο σύνολο του κοινού. Τέλος, η ΕΡΤ συγκέντρωσε συνολικά ποσοστό 8,7%.

Mega: Πρωτιά στο νεανικό κοινό

Tο σύνολο του πιο απαιτητικού κοινού, των νέων ηλικίας 18-34 κέρδισε ο Κωνσταντίνος Αργυρός με το πρωτότυπο και ξεχωριστό μουσικό πρόγραμμα που παρουσίασε στο MEGAπερνώντας στη πρώτη θέση με ποσοστό 18,3% και φτάνοντας σε μερίδιο έως και 28,9%. Η μουσική και τα τραγούδια του αγαπημένου καλλιτέχνη, τα ντουέτα με τους εκλεκτούς ερμηνευτές που τον τίμησαν, τη Νατάσα Θεοδωρίδου, την Ελένη Φουρέιρα και τον Μπάμπη Στόκα καθώς και οι μικρές ιστορίες που μοιράστηκε μαζί τους εκτός πλατό ήταν αρκετοί λόγοι για να κρατήσουν τους νέους τηλεθεατές σταθερά στο MEGA και στο «Στο σπίτι με τον Κωνσταντίνο Αργυρό». Η μουσική εκπομπή ανέβασε ακόμα περισσότερο τα ποσοστά της στο κοινό των Γυναικών 18-24 με μέσο όρο 21,4% φτάνοντας έως και 41,9%. Το βράδυ της Παρασκευής επιβεβαιώθηκε ένα ακόμα ραντεβού των τηλεθεατών στο MEGA με τις αγαπημένες σειρές «Είσαι το ταίρι μου» και «Πενήντα-πενήντα», φέρνοντας την prime time ζώνη του μεγάλου καναλιού στην πρώτη θέση στο κοινό 18-54 με ποσοστό 14,3%. Ξεχώρισαν οι απολαυστικοί μπελάδες της παρέας των πενηντάρηδων Πέτρου Φιλιππίδη, Σάκη Μπουλά και Παύλου Χαϊκάλη που έφεραν τη θρυλική σειρά στην πρώτη θέση με μέσο όρο 15,9% στο δυναμικό κοινό και διαφορά 3,1 μονάδες από το πρόγραμμα που ακολούθησε.

Ψηλά το πρωϊνό του Mega

Σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική τηλεοπτική ζώνη, αυτή της ενημέρωσης του Σαββατοκύριακου, η εκπομπή,“Mega Σαββατοκύριακο”,  με τους Γιώργο Χουδαλάκη και ο Άρη Ραβανό κερδίζει τις εντυπώσεις. 

Ενδεικτικά,  κατέγραψε 13,2 % στο δυναμικό κοινό και 7,3% στο δυναμικό κοινό.

Ενώ η εκπομπή του Γιώργου Αυτιά στο Σκαΐ, κατέγραψε 25.1% στο σύνολο και 14.7 στο δυναμικό.

Από την άλλη πλευρά η εκπομπή “Τώρα ό,τι συμβαίνει”  κατέγραψε 20.6% στο σύνολο και 18,4% στο δυναμικό.

Επίσης η εκπομπή “Πρωϊνοί Τύποι” κατέγραψε 8%. στο σύνολο και 5,3% στο δυναμικό.

Τέλος η εκπομπή “Μαζί το Σαββατοκύριακο” κατέγραψε 10,6% στο σύνολο και 2,8% στο δυναμικό.

Διαρκές το αίτημα για την κατάργηση του ΦΠΑ στον Τύπο

Το ζήτημα της μείωσης του ΦΠΑ στον Τύπο παραμένει. Από την εποχή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε ζητηθεί να υποχωρήσει ο ΦΠΑ στον κινηματογράφο από το 24% στο 6%, δηλαδή στην κατηγορία των βιβλίων και του Τύπου. Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος ήταν αρνητικός, οπότε τη σκυτάλη πήρε η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ και ως μέτρο προστασίας του κινηματογράφου μειώνει τον ΦΠΑ στα εισιτήρια στο 6%. Παραμένει όμως η εκκρεμότητα για τον Τύπο, που αντιμετωπίζει ουσιαστικό πρόβλημα επιβίωσης.

Στον ΑΝΤ1 για ακόμη δύο χρόνια ο Χατζηνικολάου

Στον ΑΝΤ1 θα παραμείνει για ακόμη δύο χρόνια ο Νίκος Χατζηνικολάου που ανανέωσε το συμβόλαιό του με τον σταθμό του Αμαρουσίου.
Η ανακοίνωση του ΑΝΤ1 αναφέρει: «Ο ΑΝΤ1, με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση, ανακοινώνει την ανανέωση της συνεργασίας του με τον Νίκο Χατζηνικολάου. Ο έγκριτος δημοσιογράφος, που έχει βάλει με επιτυχία την προσωπική του σφραγίδα στον ενημερωτικό τομέα του σταθμού, θα είναι στο δυναμικό του ΑΝΤ1 και για τα επόμενα δύο χρόνια. Με το κύρος, την αξιοπιστία και την πολυετή εμπειρία του, ο Νίκος Χατζηνικολάου θα συνεχίσει να προσφέρει έγκυρη ενημέρωση μέσα από την παρουσίαση του καθημερινού κεντρικού δελτίου ειδήσεων του σταθμού και την εκπομπή «Ενώπιος Ενωπίω».

Αλλάζει ώρα το δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ

Αλλάζει και πάλι ώρα το δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα επιστρέψει στις 9 το βράδυ, διατηρώντας την Ανδριάνα Παρασκευοπούλου στην παρουσίαση μέχρι να γίνει η αναδιοργάνωση το καλοκαίρι. Δεν αποκλείεται μεγάλα ονόματα από τον χώρο της τηλεόρασης να έρθουν στην ΕΡΤ, αν αλλάξει το καθεστώς του ανώτατου πλαφόν και επιτραπεί η αύξηση των μισθών στα στελέχη, όπως έχει ζητήσει από τη διοίκηση η κυβέρνηση. Διαφορετικά, η αναζήτηση θα συνεχιστεί σε πρόσωπα εκ των έσω. Προς το παρόν τα ποσοστά του δελτίου ειδήσεων είναι χαμηλά. Στο πρόγραμμα θα υπάρξουν κι άλλες αλλαγές με το νέο τηλεπαιχνίδι που ετοιμάζεται και την απογευματινή εκπομπή «Φλ…ΕΡΤ». Οι συζητήσεις για τη νέα τηλεοπτική χρονιά θα συνεχιστούν το επόμενο διάστημα.

Διαμαρτυρίες από την ΕΔΙΠΤ

Σε εξέλιξη βρίσκεται η καμπάνια με τίτλο: «Ας μην αφήσουμε έναν ιό να σκοτώσει τον Τύπο. Μέτρα στήριξης για όλους χωρίς εξαιρέσεις» της Ένωσης Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ), σε μια προσπάθεια να αναδείξει το γεγονός ότι ο Τύπος είναι ενιαίος και δεν χωρούν εξαιρέσεις και αποκλεισμοί. Αφορμή για αυτό αποτέλεσε το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια μια σειρά από ενέργειες της Πολιτείας διαχώριζαν τα Μ.Μ.Ε σε προνομιούχα και μη. Η ΕΔΙΠΤ είναι ο φορέας 180 περίπου Εκδοτικών Δημοσιογραφικών Επιχειρήσεων που εκδίδουν Εφημερίδες και Περιοδικά. Τα έντυπά της διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες, τις Περιφερειακές – Τοπικές Εφημερίδες (εβδομαδιαίες, μηνιαίες και διμηνιαίες) και τα Κλαδικά – Επαγγελματικά Περιοδικά, που καλύπτουν τους μεγαλύτερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας και τους επαγγελματίες αυτών. Τα τελευταία χρόνια τα έντυπα της ΕΔΙΠΤ έχουν δεχθεί μια σειρά από αναιτιολόγητους και άδικους αποκλεισμούς. Τελειωτικό κτύπημα απετέλεσε η επιβολή της ειδικής εισφοράς του 2% επί του τζίρου τους, υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ, ενός Ταμείου, με το οποίο δεν είχαν ούτε έχουν καμία απολύτως σχέση, χωρίς μάλιστα να ληφθεί για αυτούς κάποιο αντισταθμιστικό όφελος, όπως δόθηκε για τους ιδιοκτήτες άλλων Μ.Μ.Ε. (για π.χ. στους ιδιοκτήτες τηλεοπτικών καναλιών νομοθετήθηκε μείωση του ειδικού φόρου διαφημίσεων). Μάλιστα, ολόκληρος ο Περιοδικός Τύπος της χώρας και μια μεγάλη μερίδα του Περιφερειακού Τύπου αποκλείστηκαν εντελώς και από τα Προγράμματα Ενίσχυσης του Τύπου, που ψηφίστηκαν αρχές Μαρτίου στη Βουλή, καθώς σε αυτά συμπεριλαμβάνονται μόνο οι εφημερίδες πανελλαδικής κυκλοφορίας, ενώ από τις Περιφερειακές συμπεριλαμβάνονται μόνο οι ημερήσιες και αρκετές εβδομαδιαίες.

Νικητής ο ΑΝΤ1

Ο ΑΝΤ1 βγήκε για δεύτερη συνεχόμενη συνεχόμενη βδομάδα (25-31 Μαϊου) νικητής στην σκληρτή αναμέτρηση της τηλεθέασης με ποσοστό 14,3%. Δεύτερος ο ΣΚΑΪ με 14,1% και τρίτο το Star με 14%. Άνοδος για τον  Alpha στο 11,1%, ενώ στην ίδια ακριβώς θέση με τα ίδια ποσοστά , το Open με 6,9% και το Mega με 6,4%. Υποχώρηση για την ΕΡΤ1 στο 4,2%, την ΕΡΤ2 στο 2%,  το Μακεδονία TV με 1,7%, μικρή αύξηση για την ΕΡΤ3 στο 1,5% και με 0,8% το ΕΡΤ Sports.

Η ιστορία του ΑΝΤ1 σε αριθμούς

Οι άνθρωποι της τηλεόρασης εστιάζουν, συχνά, σε αριθμούς για να αναφερθούν στις επιτυχίες των προγραμμάτων τους. Η ουσιαστική επιτυχία, όμως, είναι πίσω από αριθμούς, οι οποίοι δεν έχουν να κάνουν μόνο με την τηλεθέαση αλλά κυρίως με το ανθρώπινο δυναμικό, τις καινοτόμες επενδύσεις, τις δημιουργικές συνεργασίες, τις φιλανθρωπικές δαπάνες και τις σημαντικές διακρίσεις. Όλα αυτά τα χρόνια, ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ έβαλε στην οικογένειά του 45.000 ανθρώπους που εργάστηκαν σε αυτόν. Απασχόλησε 12.000 εργαζόμενους εκτός των ελληνικών συνόρων και εμπιστεύτηκε 2.500 νέους ηλικίας 18-24 ετών, δίνοντάς τους την ευκαιρία να εξελιχθούν επαγγελματικά. Προσέφερε 1.800 θέσεις εθελοντικής εργασίας, 5.800.000€ για τη συνεχή εκπαίδευση και επιμόρφωση των εργαζομένων του, ενώ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι 500 γυναίκες έχουν στελεχώσει διευθυντικές θέσεις. Εντυπωσιακά νούμερα συναντούμε και σε ό,τι αφορά τον ΑΝΤ1. Σε αυτά τα 30 χρόνια λειτουργίας,  έχουν επενδυθεί στο πρόγραμμα του σταθμού 1.500.000.000€! Μέχρι στιγμής, έχει προσφέρει πάνω από 3.600.000€ σε δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας, δείχνοντας έμπρακτα πόσο σημαντική είναι γι’ αυτόν η παροχή στήριξης προς τις κοινωνικές ομάδες που έχουν ανάγκη. Από τις σειρές και τις εκπομπές του ΑΝΤ1, έχουν περάσει 2.700 ηθοποιοί, κάνοντας γυρίσματα σε 32 διαφορετικές τοποθεσίες, σε Ελλάδα και εξωτερικό! Το κανάλι έχει επίσης αναδείξει 126 σταρ, όλοι τους πρόσωπα που πρωταγωνίστησαν και πρωταγωνιστούν στα ελληνικά τηλεοπτικά δρώμενα. 

Ο ΑΝΤ1 έχει λάβει, μέχρι στιγμής, 36 διακρίσεις, ως επιβράβευση της ποιότητας και του επαγγελματισμού που τον χαρακτηρίζουν. Άριστη ήταν ανέκαθεν η σχέση του καναλιού με τη διαφημιστική αγορά, όπως μαρτυρούν τα 273.673 προϊόντα που έχουν διαφημιστεί στον αέρα του και η συνεργασία με 5.214 πελάτες. Ο ΑΝΤ1 δεν επαναπαύτηκε ποτέ στην επιτυχία του. Από την αρχή της πορείας του μέχρι και σήμερα, δημιουργεί, καινοτομεί, πρωταγωνιστεί. Στόχος είναι οι αριθμοί αυτοί να αυξάνονται, όσο τα χρόνια περνούν, και να γράφουν νέες σημαντικές σελίδες στη μεγάλη ιστορία του.