Στα Media

MEDIA

Του Μάκη Τσαρούχα

Η λίστα προκαλεί αναταράξεις…

Η δημοσίευση της λίστας με τα 20 εκατ. ευρώ από την κυβέρνηση, μετά τον λεγόμενο «ποιοτικό έλεγχο», αποκάλυψε σημεία και τέρατα, πιστοποιώντας τη βαθιά ενόχληση των ιδιοκτητών τηλεοπτικών σταθμών για την επιλογή έμμεσης χρηματοδότησης των ιστοσελίδων. Η απόφαση του Βαγγέλη Μαρινάκη να επιστρέψει η Άλτερ Έγκο ΜΜΕ τα χρήματα προς το Δημόσιο κρύβει το εξής σκεπτικό. Η διάθεση των χρημάτων στους τηλεοπτικούς σταθμούς είναι αισθητά μικρότερη συγκριτικά με τις ιστοσελίδες, που χρηματοδοτήθηκαν από τον προϋπολογισμό με τη μορφή της κρατικής διαφήμισης. Και επιπλέον, εφόσον πρόκειται για μια άδικη λίστα, η Άλτερ Έγκο ΜΜΕ δεν θέλει να έχει συμμετοχή και να βρίσκεται σε κάποιο καθεστώς εξάρτησης. Το πουλόβερ ξηλώνεται, καθώς οι κατηγορίες για την άνιση κατανομή των κονδυλίων έρχονται από όλο το πολιτικό φάσμα που εκπροσωπούν τα media. Η ΕΙΤΗΣΕΕ είχε από την πρώτη στιγμή επισημάνει το γεγονός πως το βάρος της ενημέρωσης στην πανδημία και εμμέσως της πολιτικής στήριξης προς την κυβέρνηση, που αποκόμισε πολιτικά οφέλη, ήρθε από τους ιδιωτικούς σταθμούς, αλλά τα χρήματα πήγαν στα sites. Οι σταθμοί υπέστησαν τρομακτικές απώλειες από τη διακοπή των διαφημιστικών εσόδων, που δεν καλύπτονται από τη διάθεση των χρημάτων στους σταθμούς, που έφτασαν ως και το 1 εκατ. ευρώ ανά Μέσο. Αν αφαιρεθεί ο ΦΠΑ και η αμοιβή της Initiative, από το κονδύλι των 20 εκατ. ευρώ λείπουν περισσότερα από 11 εκατ. ευρώ…

Ζυµώσεις καναλιών και media shops ενόψει νέας σεζόν

Στη διανομή της διαφημιστικής πίτας στη μετά κορονοϊό εποχή, και δη με την έναρξη της νέας τηλεοπτικής σεζόν, στρέφουν το ενδιαφέρον τους οι εγχώριοι τηλεοπτικοί σταθμοί, καθώς και τα media shops. Ο περασμένος μήνας, πάντως, έφερε χαμόγελα, καθώς, παρά τις περί του αντιθέτου προβλέψεις, το πρόσημο ήταν θετικό τηρουμένων των αναλογιών. Σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις, η διαφημιστική δαπάνη τον Ιούνιο κυμάνθηκε από μείον 5% έως και συν 3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, κάνοντας μάλιστα κάποιους να μιλούν ακόμα και για μια σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα. Ωστόσο, το γεγονός αυτό κάθε άλλο παρά θα μπορούσε να αποτελέσει αποτύπωση του κοντινού και απώτερου μέλλοντος, πολλώ δε μάλλον για το διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου, οπότε και θα λανσαριστούν τα νέα προγράμματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις έως τώρα συζητήσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων γίνεται σαφέστατα λόγος για χαμηλότερους τζίρους, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Η πλευρά των media shops, επικαλούμενη στοιχεία για επερχόμενες ζημίες, ζητεί να υπάρξει αναθεώρηση στον ετήσιο στόχο επιβράβευσης προς τα κάτω.

Νέες αντιδράσεις από τους τεχνικούς στο Open

Αναβρασμός επικρατεί στο Open μετά την προσπάθεια που εκδηλώνεται από τη διοίκηση του σταθμού για μεταφορά τεχνικών τηλεόρασης σε εταιρεία παραγωγής. Μάλιστα, το σωματείο των τεχνικών έχει αντιδράσει έντονα, καθώς η προσπάθεια γίνεται ατομικά ανά εργαζόμενο, προκειμένου να μην υπάρχουν αντιδράσεις από το σωματείο. Πάντως, δεν είναι η πρώτη φορά που η διοίκηση του τηλεοπτικού σταθμού της Παιανίας επιχειρεί μια τέτοια ενέργεια. Τις προηγούμενες φορές οι προσπάθειες δεν πέτυχαν, ωστόσο ουδείς μπορεί να γνωρίζει τι θα συμβεί στο εξής, με φόντο και τις συνεχείς αναφορές της διοίκησης για το δυσχερές οικονομικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί μετά το χτύπημα της πανδημίας, το οποίο θα επηρεάσει τα δεδομένα και της νέας τηλεοπτικής σεζόν. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η ενέργεια αυτή συνιστά άλλον έναν κρίκο στην αλυσίδα της ανασφάλειας που επικρατεί στους κόλπους του στελεχικού δυναμικού του καναλιού, καθώς ο Ιβάν Σαββίδης εξακολουθεί να μην
μπαίνει σε διαδικασία έγκρισης συγκεκριμένου μπάτζετ για τη νέα σεζόν, ενώ άγνωστο παραμένει τι θα συμβεί στο κομβικό τις τελευταίες σεζόν κομμάτι της ελληνικής μυθοπλασίας. Βλέπετε, σε αντίθεση με τη φετινή τηλεοπτική χρονιά, όπου το «Κόκκινο ποτάμι» έδωσε ισχυρό στίγμα, στην παρούσα φάση όχι μόνο δεν υπάρχουν συγκεκριμένες εξελίξεις για την προώθηση περισσότερων σίριαλ (όπως αρχικά είχε ακουστεί), αλλά είναι άγνωστο αν θα υπάρξει ένα εξίσου δυνατό project στη ζώνη προβολής της επιτυχημένης σειράς του Μανούσου Μανουσάκη.

«ON time» εναντίον “Espresso

Απέναντι στην “Espresso”,  η εφημερίδα «ON time» με το χαρακτηριστικό μήνυμα «ΚΑΦΕ δεν αλλάζεις, άλλαξε εφημερίδα…». Η  νέα, καθημερινή εφημερίδα  που θα κυκλοφορεί στα περίπτερα όλης της χώρας από τη Δευτέρα 20 Ιουλίου. Διευθύντρια η Έλσα Συμεωνίδου, πρώη  διευθύντρια της «Star Ρress» και σύμβουλος έκδοσης ο Αντώνης Πρέκας.

Ζητείται αντίγραφο της σύμβασης κυβέρνησης-Initiative media

Ερώτηση προς τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιο για θέματα επικοινωνίας και ενημέρωσης και τον Υπουργό Οικονομικών κατέθεσαν 42 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία των βουλευτών Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη και Θεσπρωτίας Μάριου Κάτση. Οι βουλευτές ρωτούν για τα κριτήρια χρηματοδότησης των ΜΜΕ για την ενημερωτική́ καμπάνια “Μένουμε Σπίτι” & “Μένουμε Ασφαλείς”.

1)   Ποια είναι τα κριτήρια επιλεξιμότητας των δυνητικών ΜΜΕ για τις καμπάνιες πληροφόρησης , όπως για παράδειγμα ενεργές επιχειρήσεις;

2)  Χρησιμοποιήθηκαν κριτήρια όπως η μέτρηση τηλεθέασης ή ακροαματικότητας, ή η κυκλοφορία του έντυπου Τύπου; Αξιολογήθηκε η σειρά κατάταξης στις μετρήσεις επισκεψιμότητας στα ψηφιακά μέσα; Και εάν ναι,  από ποιο φορέα αντλήθηκαν τα εν λόγω στοιχεία; Με ποιο τρόπο έγινε χρήση των κριτηρίων για τον υπολογισμό της αμοιβής των ΜΜΕ για τις καμπάνιες πληροφόρησης;

Ζητείται επίσης αντίγραφο της συναφθείσας σύμβασης απευθείας ανάθεσης στην ανάδοχο εταιρεία Initiative Media για τη διαχείριση του έργου σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1 της υπ’αριθμ.227/2020 ΚΥΑ (Β’948).

ΑΝΤ1… streaming;

Το ενδεχόμενο να δημιουργήσει μια πλατφόρμα streaming στην Ελλάδα, εξετάζει ο Θοδωρής Κυριακού. Ο ΑΝΤ1 έδειξε πολλές φορές ενδιαφέρον για τη Forthnet και κατέθεσε πρόταση για την εξαγορά της, χωρίς να γίνει αποδεκτή, ενώ στο παρλεθόν είχε ένα μικρό ποσοστό στη Multichoice, από την οποία προέκυψε η Nova, πριν από πολλά χρόνια. Συζητούσε, επίσης, επί μακρόν, χωρίς αποτέλεσμα για να φέρει στην Ελλάδα, τα δικαιώματα της DAZN και να μπει ενεργά στο σκέλος των αθλητικών γεγονότων. Διαθέτει μια ταινιοθήκη 30 ετών την οποία προς το παρόν αξιοποιεί μόνο σε ΑΝΤ1 και Μακεδονία TV , με αιχμή του δόρατος τη σειρά “Κωνσταντίνου και Ελένης”. Τώρα όμως υπάρχουν και οι “‘Αγριες Μέλισσες” μια σημαντική εμπορική επιτυχία. Τώρα φαίνεται πως και πάλι υπάρχει ενδιαφέρον…

Προβληματισμός στον Alpha για την πρωινή ζώνη

Μεγάλος προβληματισμός επικρατεί στον Alpha για την πρωινή ζώνη. Στο επίκεντρο των συζητήσεων είναι η ώρα από τις 10:00 ως τις 11:00 το πρωί την οποία καλείται να καλύψει η εκπομπή “Happy Day”  στη θέση ενημερωτικού προγράμματος. Ο Τάκης Χατζής και η Λίδα Μπόλα “παραλάμβαναν” μικρότερα ποσοστά από το “Happy Day”,  και φαίνεται να μην είχαν την υποστήριξη του όλου συστήματος, ύστερα και από τις συνήθεις πιέσεις των εκπροσώπων της “ψυχαγωγίας”.  Όμως, τώρα, η   εκπομπή “Happy Day”  καλείται να καλύψει την ώρα και να δίνει αυξημένα ποσοστά στην Ε. Μελέτη. Εκεί όπου θα βρίσκεται πίσω από την παραγωγή της ο Ν. Μάνεσης.

Πρώτος ο ΑΝΤ1

Σε καλοκαιρινούς ρυθμούς κινείται πλέον η τηλεθέαση, με τον ΑΝΤ1 να διατηρεί την πρωτιά στον πίνακα μέτρησης της Nielsen, με προβάδισμα από τον δεύτερο ΣΚΑΪ. Η είδηση της εβδομάδας είναι πως ο Alpha πέρασε πλέον το Star, που κατέγραψε νέα μικρή πτώση και βρέθηκε στην τέταρτη θέση του πίνακα. Νέα πτώση καταγράφει η ΕΡΤ1, ενώ το Open διατηρεί το προβάδισμα έναντι του Mega. Σε επίπεδο ομίλων κυριαρχούν οι Star και Alpha του Ομίλου Βαρδινογιάννη με ποσοστό 23,7%. Ο ΑΝΤ1 μαζί με το Μακεδονία ΤV καταγράφουν αυξημένο μερίδιο 17,2% στο σύνολο του κοινού. Η ΕΡΤ παρουσιάζει μικρή αύξηση εξαιτίας της ανόδου του ERT Sports, με συνολικό μερίδιο 9,4% για όλους τους σταθμούς της.

Με το δεξί η πρεμιέρα Μιχελάκη στην ενημέρωση του Mega

Θετικό και δυναμικό ήταν το ξεκίνημα του νέου Διευθυντή Ενημέρωσης και Ειδήσεων του Mega Γιάννη Μιχελάκη ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του, στις 10 Ιουλίου. Το Κεντρικό Δελτίο ειδήσεων του Mega κατέγραψε 9.7% στο δυναμικό κοινό και 5,6% στο σύνολο. Δείτε αναλυτικά τη τηλεθέαση που κατέγραψαν στις 10 Ιουλίου τα κεντρικά δελτία ειδήσεων:

ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ (σύνολο)

1) ΑΝΤ1 (Νίκος Χατζηνικολάου): 19,5%
2) ALPHA (Αντώνης Σρόιτερ): 16,3%
3) STAR (Μάρα Ζαχαρέα): 15,7%
4) ΣΚΑΪ (Σία Κοσιώνη): 13,8%
5) ΕΡΤ1 (Αντριάνα Παρασκευοπούλου): 10,6%
6) MEGA (Δώρα Αναγνωστοπούλου): 5,6%
7) OPEN (Νίκη Λυμπεράκη): 4,8%

ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ (18-54)

  1. STAR (Μάρα Ζαχαρέα): 15%
    2) ΑΝΤ1 (Νίκος Χατζηνικολάου): 14,1%
    3) ALPHA (Αντώνης Σρόιτερ): 13,8%
    4) MEGA (Δώρα Αναγνωστοπούλου): 9,7%
    5) ΣΚΑΪ (Σία Κοσιώνη): 7,6%
    6) ΕΡΤ1 (Αντριάνα Παρασκευοπούλου): 7,4%
    7) OPEN (Νίκη Λυμπεράκη): 3,9%.

Mega: Αυλαία με υψηλή τηλεθέαση για τον Νίκο Ευαγγελάτο

Ανανεώνοντας το ραντεβού με το τηλεοπτικό κοινό για τις 24 Αυγούστου, ο Νίκος Ευαγγελάτος αποχαιρέτησε την προηγούμενη Παρασκευή το «Live News» στην απογευματινή ζώνη του Mega. Η ενημερωτική εκπομπή του Mega, το Live News με τον Νίκο Ευαγγελάτο, κατόρθωσε να σημειώσει υψηλές τηλεθεάσεις από την επανεκκίνηση του Μεγάλου καναλιού και να χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης με τους τηλεθεατές. Έτσι, στην αυλαία, η εκπομπή σημείωσε υψηλά ποσοστά τηλεθέασης και πιο συγκεκριμένα 16,5% στο δυναμικό και 13% στο γενικό σύνολο καθ’ όλη τη διάρκεια της προβολής της. Μάλιστα, σε τέταρτο, το Live News με τον Νίκο Ευαγγελάτο, έφτασε μέχρι το 19% στο δυναμικό και το 16,1% στο γενικό σύνολο. «Ήρθε η ώρα να σας αποχαιρετήσουμε και στους αποχαιρετισμούς δεν είμαι πολύ καλός. Θέλω να πω μόνο ότι όλο αυτό το διάστημα, που δεν είναι μεγάλο, τον Φεβρουάριο βγήκε το Mega στον αέρα, ήταν ένα διάστημα πολύ ιδιαίτερο για όλη τη χώρα» σημείωσε χαρακτηριστικά ο παρουσιαστής στο κλείσιμο της εκπομπής. «Ένα μεγάλο ευχαριστώ για ότι πολύτιμο μας δώσατε. Μας δώσατε την εμπιστοσύνη σας στην ενημέρωση και τον χρόνο σας. Πραγματικά πολύτιμο. Ανεκτίμητο θα έλεγα. Προσπαθήσαμε όλοι, εμένα βλέπετε, πολλοί άλλοι, να δουλέψουμε όσο καλύτερα μπορούσαμε. Τεχνικοί, δημοσιογράφοι με την αμέριστη στήριξη του ιδιοκτήτη του Mega, Βαγγέλη Μαρινάκη. Της διοίκησης, της διεύθυνσης όλων. Είχαμε αυτό το αποτέλεσμα για να έχουμε αυτή την ευγνωμοσύνη για ότι συνέβη αυτό το διάστημα. Σας ευχαριστούμε πολύ και εδώ θα είμαστε, πρώτα ο Θεός, 24 Αυγούστου για να τα πούμε ξανά» πρόσθεσε ο Νίκος Ευαγγελάτος.

Αναγνωρίζει το ΕΣΡ , το site ellinika hoaxes, ως αξιόπιστο…

Ως «ανεξάρτητο φορέα» για την επιβεβαίωση ειδήσεων αναγνωρίζει το ΕΣΡ το site ellinika hoaxes. Στην περίπτωση της επιβολής προστίμου, ύψους 30.000 ευρώ, στον Alpha, για τη μετάδοση πλάνων από το 2015 ως σύγχρονα στην εκπομπή του Νίκου Μάνεση, η ανεξάρτητη αρχή επικαλείται στην επιχειρηματολογία της απόφασης και τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, η οποία συνεργάζεται με το Facebook. Η λειτουργία της έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων, κυρίως για την εμπλοκή της στις πολιτικές διενέξεις και την άσκηση ηλεκτρονικής λογοκρισίας, με το «γκριζάρισμα» των κειμένων των ιστοσελίδων στο Facebook. Η κίνηση του ΕΣΡ είναι εντυπωσιακή, καθώς αποδέχεται, εξαιτίας και της σιωπής της ΕΣΗΕΑ, έναν τέτοιο μηχανισμό.

Νέο επιστημονικό περιοδικό για το Δίκαιο της Τεχνολογίας

Αλλάζει τίτλο και διευρύνει το περιεχόμενό του το περιοδικό «Δίκαιο Μέσων Ενημέρωσης & Επικοινωνίας» («ΔiMEE») της Νομικής Βιβλιοθήκης. Το πλέον αξιόπιστο και έγκυρο επιστημονικό περιοδικό στον χώρο του, από το 2004, προσαρμόζεται στις τεχνολογικές εξελίξεις και γίνεται πλέον «Δίκαιο Τεχνολογίας & Επικοινωνίας» («ΔΙTE»). Το ανανεωμένο περιοδικό φιλοδοξεί να αποτελέσει το βήμα για την οργάνωση του διαλόγου μεταξύ των επιστημόνων που μελετούν τη λειτουργία της τεχνολογίας και της επικοινωνίας. Εξαίρετοι επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, από τον χώρο της Νομικής αλλά και της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας, συναντιούνται στο περιοδικό και μελετούν τα θεωρητικά και τα πρακτικά προβλήματα που ανακύπτουν.