Γιατί είπε “Nein” η VW στην Τουρκία για το εργοστάσιο

Τους λόγος για το «όχι» στο εργοστάσιο της Τουρκίας εξήγησε ο ισχυρός άνδρας του VW Group, Herbert Diess, σε μια μεγάλη ήττα της γειτονικής μας χώρας με πολλές οικονομικές προεκτάσεις.

Θυμίζουμε ότι η VW είχε αποφασίσει να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο στην Τουρκία και πιο συγκεκριμένα κοντά στη Σμύρνη, όπου θα κατασκεύαζε τα επόμενα VW Passat και Skoda Superb.

Η Τουρκία είχε επιλεγεί για πολλούς λόγους, με κύριο ωστόσο τη δυναμική της τουρκικής αγοράς προς τα σεντάν μοντέλα και επίσης, λόγω των κινήτρων που είχε δώσει ο Ερντογάν, οικονομικά και παραγωγής, για την επιλογή της χώρας του έναντι άλλων χωρών στην περιοχή μας.

Ωστόσο από πέρυσι τον Οκτώβριο η VW είχε παγώσει την εν λόγω επένδυση για λόγους που είχαν να κάνουν με την τουρκική εισβολή στη Συρία και πλέον, σε νέα συνέντευξή του στη γερμανική Automobilwoche, ο Πρόεδρος του VW Group Herbert Diess, εξήγησε ξανά τους λόγους για αυτή την απόφαση.

Σύμφωνα λοιπόν με τον ισχυρό άνδρα του Γερμανικού ομίλου, η πανδημία του κορωνοϊού ανάγκασε τη VW να επαναδιαμορφώσει τα πλάνα επέκτασής της και πλέον, αποφάσισε ότι δεν χρειάζεται ένα καινούργιο εργοστάσιο.

Επίσης, ειδικά για το «stop» στο project της Τουρκίας, ο Diess δήλωσε ότι αποδείχθηκε ότι το νέο εργοστάσιο στη Σμύρνη δεν θα τους βοηθήσει τελικά να εξελιχθούν στην αγορά της χώρας – ένας σημαντικός παράγων επιλογής της, αφού η VW υπολόγιζε ένα μεγάλο κομμάτι της εκεί παραγωγής του Passat να απορροφάται από την ντόπια αγορά.

Πλέον, η VW θα επεκτείνει το υπάρχον εργοστάσιό της στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας, εκεί όπου κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή τα περισσότερα από τα μεγάλα SUV της (VW Touareg, Audi Q7/Q8, Porsche Cayenne), αλλά και τα μίνι VW up!, Skoda Citigo και SEAT Mii.

 Η εταιρεία θα φτιάξει στη Μπρατισλάβα μια νέα γραμμή παραγωγής, αλλά και ένα νέο τμήμα κατασκευής αμαξωμάτων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή του Passat και Superb.

Σε κάθε περίπτωση η απόφαση αυτή των Γερμανών αποτελεί ένα μεγάλο πλήγμα για την τουρκική οικονομία, αφού η εν λόγω επένδυση υπολογιζόταν –αρχικά τουλάχιστον–  σε 1,5 δις ευρώ.