“Έκρηξη” επενδύσεων σε υποδομές το 2021 – Ετοιμάζονται μεγάλα και μικρά έργα

O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής το έχει πει πολλές φορές. “Ότι κάθε ευρώ που επενδύεται στα έργα υποδομών της χώρας, επιστρέφουν τα διπλάσια στην πραγματική οικονομία”.

Και είναι γεγονός πως στον κατασκευαστικό κλάδο, το 2021 θα είναι το έτος που θα γίνει “έκρηξη” επενδύσεων, σύμφωνα με όσα προβλέπει η Κομισιόν, η οποία ενέκρινε χρηματοδοτήσεις τόσο για τον Ε65, όσο και για τις προκαταρκτικές εγκρίσεις για την Ολυμπία Οδό.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ε.Ε. το 2021, τα πάσης φύσεως κατασκευαστικά έργα στην Ελλάδα θα αγγίξουν τα 21 δισ. ευρώ, από 16,5 δισ. ευρώ το 2020, χρονιά που σε αξία τα έργα υποχώρησαν κατά 19% σε σχέση με το 2019.

Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, η αναζωπύρωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας θα επιφέρει σημαντική αύξηση στην αγορά εργασίας και στην απασχόληση επαγγελματιών διαφόρων ειδικοτήτων που σχετίζονται με αυτή, η οποία υπολογίζεται στο 26,3%

Κύριος μοχλός ανάπτυξης της κατασκευαστικής δραστηριότητας κατά την έκθεση της Ε.Ε. είναι ασφαλώς τα έργα υποδομών.

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής που “τρέχει ” τα project, στις παρεμβάσεις του κάνει λόγο για εμβληματικά έργα, τα οποία και αυτά μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης. “Τα τρία αυτά εμβληματικά έργα είναι η Γραμμή 4 του Μετρό, ο Ε-65 για τον οποίο δόθηκε το πράσινο φως και βγαίνουν από την απομόνωση πολλές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και τέλος ο Πάτρα – Πύργος, ένα ακόμη στοίχημα για την κυβέρνηση, για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα κάθε χρόνο. Μάλιστα, για το τελευταίο περιμένουμε την τελική έγκριση της επιτροπής ανταγωνισμού της ΕΕ, ώστε να είναι έτοιμος μέχρι το 2024”.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έκθεσης 4,3 δισ. ευρώ θα δαπανηθούν για έργα αυτοκινητοδρόμων, τα οποία πρόκειται να δημοπρατηθούν και 7,4 δισ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε σιδηροδρομικά έργα.

Η έκθεση τοποθετεί τις επενδύσεις στον τουρισμό και τη διαχείριση απορριμμάτων σε 2,2 δισ. ευρώ, ενώ έμφαση δίνει στις ιδιωτικοποιήσεις σε τομείς, όπως οι λιμενικές υποδομές, οι διαγωνισμοί για τις οποίες οριοθετούνται μέσα στο 2021.

Παρά το γεγονός του ότι η εξασφάλιση χρηματοδότησης των προγραμματισμένων νέων έργων υποδομών δεν έχει “κλειδώσει” εν τούτοις, πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ πρόκειται να κατευθυνθούν στον κλάδο των κατασκευών και υποδομών.

Στον οδικό άξονα Ε-65 βρέθηκε το Σάββατο και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος υπογράμμισε τη μεγάλη σημασία του έργου, όχι μόνο για τα Τρίκαλα και τη Θεσσαλία, αλλά και για τη Δ. Μακεδονία και την Ήπειρο.

«Το έργο αυτό θα ολοκληρωθεί και θα γίνει πράξη ένα όραμα δεκαετιών, είναι ένας δρόμος που πατάει στη σπονδυλική στήλη της Ελλάδας. θα σπάσει η απομόνωση των Τρικάλων που θα ενωθούν με την Εγνατία και ο δρόμος αυτός αποτέλεσε και ένα προσωπικό στοίχημα για μένα, πείσαμε την ευρωπαϊκή επιτροπή για να δώσει το πράσινο φως και να ξεκινήσει αυτό το έργο», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Μάλιστα, στην ομιλία του δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τόσο τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, όσο και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, για τη μεθοδική δουλεία που γίνεται στο υπ. Υποδομών.

“Θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή και τον Γενικό Γραμματέα Γιώργο Καραγιάννη, διότι πίστεψαν όπως πιστέψαμε όλοι σε αυτό το έργο”, είπε ο πρωθυπουργός παρουσία των τοπικών Αρχών και βουλευτών της περιοχής.